Tässä sitä ollaan. Vanhat tekstit on pyyhitty pois ja aloitan alusta.
Haluan itselleni blogin, joka kertoo vain minusta. Minun elämästäni, minun ajatuksistani. Kirjoitan nettiin myös perheblogia, mutta tämä tulee kertomaan vain minusta, RouvaKoosta. Tästä blogista et löydä Pikkuiseni kuulumisia tai päivittelyä hampaiden tulosta tai huonosti nukutuista öistä. Minun on saatava puhua vain minusta ja minun tuntemuksistani. Olen tietysti myös äiti ja vaimo, mutta olen myös minä.Eikä siinä ole mielestäni mitään väärää. 

En aio jakaa tätä tutuilleni ollenkaan, mutta jos nyt joku jostakin syystä minut tunnistaa näiden rivien välistä, niin toivon Sinun kunnioittavan toivettani pysyä anonyyminä. Ihan vain RouvaKoona. 

Kukako on RouvaKoo ? Katsotaanpa..


1. Kuulun ikäruutuun 20-30v. Minulla on maailman ihanin Mies ja suloinen Pikkuinen. Lisäksi perheeseeni kuuluu muutama nelijalkainen ystävä ja takapihalla hääräävä orava. Asun Suomen parhaimmassa kaupungissa, suloisessa kaupunginosassa jonne pakenin kaupungin sykettä. Täällä meillä on ihanan tilava koti ja hyvä olo.
2. Nautin kirjoittamisesta, mutta en jaksa stressata pienistä kirjoitus- tai pilkkuviheistä. Teksti on minun näköistäni, siinäkin on virheitä. Blogiensa lisäksi minulla on yöpöydän laatikossa ihan perinteinen päiväkirja, jonne kirjoitan myös säännöllisen epäsäännöllisesti.

3. Myös valokuvaaminen on minulle mieluista puuhaa. Hyvä, kunnon kamera on tosin jäänyt surullisen vähälle käytölle, koska taskussa kulkee koko ajan puhelin, jossa on ihan kohtalaisen hyvä kamera. Tämä ei kuitenkaan tule olemaan valokuvaus-blogi, vaan täällä olevat kuvat on napattu netin ihmeellisestä maailmasta, fiilikseen sopivaksi.
4. Lempivuodenaikani on kiistattomasti syksy. Syksyn värit ja sävyt hurmaavat kauneudellaan. Kaikesta karuudestaan huolimatta syksy on niin kaunis. Syksyyn liittyy muitakin mahtavia asioita kuin värit. Syksyllä saa alkaa polttaa kynttilöitä ja ulkolyhtyjä. Jalkaan vedetään villasukat ja pihalle mennessä tarvitaan pipo lämmittämään päätä. Sateen jälkeen metsäretkelle tarvitaan saappaat. Metsiin alkaa putkahdella mainioita syysherkkuja mm. suppilovahveroita. Villapaidat kaivetaan kaapeista ja niissä viihtyykin koko päivän. Myös paksumpi peitto kaivetaan esille, ettei tarvitse öisin palella. Teetä ja lämmintä kaakaota kuluu litra tolkulla. Tekee mieli kuunnella mahtavaa musiikkia ja syventyä hyvän kirjan pariin.

5. Musiikki on minulle tärkeää. Liikutun mahtavasta musiikista helposti ja rakastan sitä tunnetta, kun hyvä biisi kajahtaa ilmoille. Etsin mielelläni koko ajan uutta kuunneltavaa, mutta palaan mielelläni myös vanhojen tuttujeni pariin. Olen myös nykyään melko kaikki ruokainen musiikin suhteen. Mielestäni genreuskollisuus on ihan huuhaata. Minulle se ei vain sovi.
6. Rakastan lukemista. Luenkin mielläni paljon, mutta nykyisessä elämäntilanteessani kirjaan syventyminen on hastavampaa kuin ennen. Luen lehtiä, lyriikoita, blogeja, romaaneja, elämänkertoja... Myös kirjojen suhteen olen avoin ja etsinkin itselleni jatkuvasti mieluista luetavaa. 

7. Olen ihan viime vuosina innostunut ruoanlaitosta aivan uudella tavalla. On ihanaa kokeilla uusia reseptejä ja tulla rohkeammaksi kokiksi. Vaikka edelleenkin seuraan reseptejä turhankin tarkasti. Mieheni on jo ammattinsakin puolesta paljon rohkeampi ruoanlaittaja ja yrittää kovasti rohkaista minuakin kokeilemaan rohkeasti uusia mausteita.
8. Valitettavasti rakkauteni ruoanlaittoon ja ruokaan myös näkyy minusta. Olen varsinainen herkkusuu ja rakastan hyvää ruokaa. Nyt myös ruokarytmini on aivan retuperällä ja tuleekin turvauduttua surullisen usein valmisruokiin ja muihinkin epäterveellisiin valintoihin. 

9. Oen ihan kamala sottapytty. Meidän perheessä minä olen se, jonka vaatteita saattaa lojua epämääräisinä kasoina pitkin kotia ja jonka kahvikuppeja löytyy hyllyjen päältä, takapihan jakkaralta tai muuten vain keskeltä pöytää. Kun minä laitan ruokaa tiskiä tulee aivan naurettavan paljon. Mies onkin nauranut ettei osaa sanoa kummasta pitää vähemmän: Siitä, että hän tekee ruoan ja tiskiä on vähemmän vai siitä, että minä teen ruoan ja tiskiä kertyy pienen vuoren verran.
10. Pidän persoonallisesta sisustuksesta. En haluaisi, että kotimme olisi kuin suoraan IKEA:n kuvastosta. Ostamme/hankimme melkein kaikki huonekalumme käytettyinä. Tällä hetkellä ainoa kaluste, jonka olemme ostanut uutena kaupasta on meidän sänkymme. Kaikki muut on saatu tai ostettu pikkurahalla. Muutenkin tykkään tehdä löytöjä kirpputoreilta, niin vaatteita kuin muitakin asioita. 

11. Vanhempani ovat eronnneet, kun olen ollut vasta vähän reilu vuoden vanha. En ole heille mitenkään katkera siitä, en osaa edes kuvitella heitä yhdessä. Isäni ex-vaimo on edelleen minulle tärkeä ja läheinen ihminen ja esittelenkin hänet edelleen äitipuolenani. Ihan vasta vuoden aikana olen oppinut pitämään isäni uudesta vaimosta. Edelleenkin minua ärsyttää se, kuinka isäni on muuttunut uuden vaimon myötä. Äitini oli isäpuoleni kanssa yhdessä liki 20 vuotta, kunnes äitini päätti lähteä uuden miehen matkaan. Äidilleni olen katkera. Äärettömän katkera. En pidä hänen uudesta "minästään" yhtään. Välimme on käytännössä pilalla, emmekä ole puhuneet toisillemme mitään heinäkuun lopulta tähän päivään mennessä. Hän valitsi uuden miehensä, enkä voi sulattaa sitä, koska mies on käyttäytynyt minua kohtaan todella halpamaisesti. Kukaan ei ansaitse osakseen sellaista kohtelua, varsinkaan nainen, joka on vasta tullut äidiksi ja on muutenkin epävarma itsestään.
12. Äidin ja minun välirikon myötä olen huomannut kuitenkin, että minun ja isäni sekä isäpuoleni välit ovat lähentyneet entisestään. Se on mahtavaa. Ainoa miksi tällä hetkellä suren välirikkoamme on Pikkuinen. Hän joutuu kasvamaan nyt ilman toista mummuaan, joka kuitenkin toivottavasti jonain päivänä ymmärtää mitä on menettänyt. 
13. Minulla ei ole täyssisaruksia, mutta minulta löytyy kuitenkin muutama sisarpuoli, joita en kuitenkaan koe puolikkaina. He ovat kaikki minulle äärettömän rakkaita ja rakastan heitä kaikkia aivan valtavasti.

14. Olemme tavanneet mieheni kanssa ollessamme alaikäisiä ja pitäneet yhtä jo monen monta vuotta. Mies on paras ystäväni ja täkein tukijani kaikessa mitä elämä tielleni heittää. Hänen kanssaan on ihana nauraa ja lohduttavaa itkeä. Pidämme aikalailla samoista asioista, mutta joissakin asioissa olemme kuin yö ja päivä. Itseasiassa aika monessakin asiassa. Mieheni on mahtava kokki ja rakastava isä. Hän innostuu täysillä uusista asioista ja rakastaa saunomista. Yhteinen hulluuden kohteemme on jääkiekko, vaikka molemmilla onkin oma suosikkijoukkue. Olemmekin monesti nauraneet, että jos me ikinä saamme avioeron aikaiseksi se johtuu todennäköisesti jääkiekosta. Olemme luvanneet rakastaa myötä- ja vastoinkäymisissä. Ja olemme kiitollisia ihan jokaisesta päivästä, jonka saamme viettää yhdessä.

Sellainen rouva. Opitte minusta varmasti lisää blogin edetessä. 
Toivottavasti uskallatte rohkeasti kommentoida ja mainostaa myös omia blogejani - etsin jatkuvasti uutta luettavaa !